英语演讲怎么才能成功?其实就这几个“套路”!

2017-11-27 16:19

来源:

作者:

当前所在位置:广州新东方学校>>>英语学习

生活中很多事都有固定的套路,所以也就有了套话。领导发言明星获奖感言,都是满满套路,和小新一起来听听在英文演讲中有哪些“套话”吧


1. I appreciate… 我感谢……


I really appreciate your making time in your schedules to attend today.

我非常感谢你们今天抽空来参加这个会议。


2.Thank you for… 感谢您……


Thank you for giving me this opportunity to speak about myself in thisspecial occasion. 

感谢您给我这个机会在这个特别的场合介绍我自己。


3. It is/was my honor… 我很荣幸……


It is my honor to introduce the president of our company, Mr.Jones. 

我很荣幸介绍我们公司总裁琼斯先生。


4. On behalf of… 代表……


On behalf of our entire company, I want to thank you for inviting us

to such an enjoyable Christmas party.

我代表全公司,我想感谢您邀请我们参加这样一个令人愉快的圣诞晚会。


5. I’d be happy to…我很高兴……


I’d be happy to tell you about my experiences. 

我很高兴和你们分享我的经验。


6. What I am going to talk about today is… 今天我想讲的是……


What I am going to talk about today is the energy conservation issue. 

今天我想讲的是节能问题。


7. How can we…? 我们怎样才能……?


How can we work more efficiently?

我们怎样才能工作得更有效率呢?


8.Thank you from the bottom of my heart for…我从心底感谢……


Thank you from the bottom of my heart for giving me this chance to

speak to you today. 

我从心底感谢你们今天给了解这个机会在你们前面讲话。


9. So long as…只要……


So long as we work together we can achieve great results. 

只要我们一起努力,我们就能取得巨大的成就


10. Working together… 一起努力…


Working together, we can make the future better. 

一起努力,我们将把未来变得更加美好。


11. I should like to pay tribute to… 我想对……表示敬意


I should like to pay tribute to the dedication of all the

professionals who worked on this project. 

我想对参与这个项目的所有专家的奉献表示敬意。


12. I want to leave you with… 我想留给你们……


I want to leave you with one final word to remember, “teamwork”. 

我想让你们记住最后一个词:“团队合作”。


13. We sincerely hope…我们衷心希望……


We sincerely hope that you will have a wonderful time tonight. 

我们衷心希望你们今晚过的开心。


14. I look forward to… 我期待……


I look forward to seeing you again. 

我期待着再次见到你们。


15. Best wishes for… 对……致以良好的祝愿


Best wishes for a very successful exhibition!


了解更多英语学习资讯,欢迎登录广州新东方学校官网gz.xdf.cn进行查看。

新东方广州学校微信

新东方广州学校官方咨询微信:小小新:(微信号:gzxdfsc

了解更多优惠活动、课程安排,欢迎添加我们的微信号【gzxdfsc】,
这里将随时有顾问提供专业课程咨询和优惠发送,感谢您对新东方的支持。

焦点推荐

版权及免责声明

凡本网注明"稿件来源:新东方"的所有文字、图片和音视频稿件,版权均属新东方教育科技集团(含本网和新东方网) 所有,任何媒体、网站或个人未经本网协议授权不得转载、链接、转贴或以其他任何方式复制、发表。已经本网协议授权的媒体、网站,在下载使用时必须注明"稿件来源:新东方",违者本网将依法追究法律责任。

本网未注明"稿件来源:新东方"的文/图等稿件均为转载稿,本网转载仅基于传递更多信息之目的,并不意味着赞同转载稿的观点或证实其内容的真实性。如其他媒体、网站或个人从本网下载使用,必须保留本网注明的"稿件来源",并自负版权等法律责任。如擅自篡改为"稿件来源:新东方",本网将依法追究法律责任。

如本网转载稿涉及版权等问题,请作者见稿后在两周内速来电与新东方网联系,电话:010-60908555。